Bomber dödade 30 personer i Irak

En gång gick jag och Sassa runt i Eskilstuna Centrum. Det var den 2:a Advent det var roligt och vi hade det trevligt efter att ha pluggat ihjäl oss.
Långt ifrån kunde vi se människor stå i fristadstorget och lägga ut ljus på golvet, vi tog oss fram dit och tyckte det såg jätte fint ut.
Jag trodde dem tände ljus för fattiga, minnesstund för personer eller kanske att de tänkte på familjer och barn som har dött i IRAK. Alla är väl medvetna om vad som händer i Irak. De barn som dör varje dag, de barn som kidnappas, våldtas eller de barn som blir föräldrarlösa på en natt.
Bomber i Irak dödade 30 personer, det har varit att bomber har dödat 1000-tals på en dag.

Är alla medvetna om att folk går runt i Irak och ser LIK och blod överallt ligga på marken? Jag har hört det av många personer, många bekanta har tagit sig förbi minst 10 lik när de ska till jobbet.

GISSA vad minnesstunden var för, JO för arbetslösa. Jag respekterar det såklart och lider med dem, men arbetslösa får pengar av staten, är trygga i Sverige och kan få jobb.
Vad har dom i IRAK, vad har barnen där? En pistol och leka med kanske? Eller hur lever en hel familj där? Ingen trygghet, död när som helst och våldtagen, kidnappad m.m.

Jag menar heller inte att det är synd för de arbetslösa, jag kanske också bli det och tycker synd om mig själv.
När ska vi börja tänka på dem? När har vi tänkt på fattigdomen i Afrika, Kriget i Irak m.m och har tänt ljus för dem?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0