Kuala Lumpur & Langawi..

Efter att ha varit i Kula Lumpor i 3 dagar så är det läge att åka till Langkawi -(Cenang Beach) som är en Ö i Malyasia. Det verkar vara en fin Ö. Ett problem är vädret som inte verkar något vidare eftersom det regnar mycket under Oktober månad, så vi håller tummarna för lite sol i Lankgkhawi. 

I Kuala Lumpor rekomenderar jag att man ska vara här i högst 2 dagar. Vi besökte väldigt mycket på 2 dagar som Twin Tower, Littlie India, China Town, Masjid Town, Central Market.

I Little India blev jag och Sassa sugna på att bli måla vår hand med Henna, det kostade 2 ringit - ca 4 kronor för mig efter att jag pruta ne priset eftersom jag inte ville måla hela handen och för Sassa tog hon 5 Ringit - ca 11 kronor.

Maten blev vi inte så förtjusta av, det är verkligen svårt att hitta det vi vill äta så vi fick prova olika maträtter. Jag testade någon maträtt som var en blandning av nudlar, groddor, fisk, kyckling..hmm kommer inte ihåg mer den kostade iaf 7,90 ringit som är ca 25 kronor och den smakade bättre än "kebaben och några pomefrit vi åt igår. Vi blev chokade över att de gav oss några köttbitar och lite pommefrite, dessutom så vägde de hur mycket kött det skulle varai tallriken :S Kebab i Sveirge är verkligen mycket fräcshare och godare.

....Maträtten Otak Otak tror jag den heter =DI Little India blev vår hand målad av Henna =)Färdigt.. ;)Unnade oss med en tårtbit inne i Twin Tower eftersom det regnade ute =(    God var tårtbiten,mmmmmmm Marabouuuu =P....Dit ska vi - Langkhawi Cenang Beach =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0